Na těchto stránkách naleznete kompletně zpracované přípravy pro 6. - 9. ročník základních škol.
Pro každý ročník jsou vypracovány přípravy na výuku mluvnice, literární výchovy a slohové a komunikační výchovy.
Pro každou z oblastí byly vybrány vždy dva tematické celky (odpovídající učivu probíranému v daném ročníku v prvním čtvrtletí školního roku).
Na konci každého tematického celku (jako pomyslná čtvrtá lekce) následuje nestandardizovaný test zjišťující u žáků míru zapamatovaných informací z předešlých tří lekcí. Na základě porovnání výsledků dosažených v kontrolní a experimentální skupině bude vypracována dizertační práce hlavní řešitelky projektu.
Základní podmínkou pro učitele je, že musí v jednom ročníku učit minimálně dvě paralelní třídy (například třídu 6.A a 6.B apod.). V těchto třídách poté mohou učitelé realizovat výuku podle vypracovaných příprav - v jedné třídě využijí přípravy pro kontrolní skupinu, ve druhé třídě přípravy pro experimentální skupinu.
Předpokládáme, že v experimentální skupině bude míra zapamatovaných informací vyšší a že díky zařazení her do výuky budou žáci více motivovaní a budou mít o učení větší zájem. Sami učitelé pak mohou výsledky nestandardizovaných testů v obou skupinách porovnat.
Hry jsou do příprav na výuku implementovány tak, aby bylo pro učitele co nejjednodušší s nimi pracovat. Popis hry se snaží o maximální názornost. Každá hra obsahuje maximální počet příkladů. Všechny hry naplňují stanovené výukové cíle daného tematického celku i konkrétní lekce.
|